Forum www.zipowcy.fora.pl Strona Główna www.zipowcy.fora.pl
Forum kierunku Zarządzanie i Inżynieria Produkcji Politechnika Poznań
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy     GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Reguły gry + ranking układów na stole w AKA ;D

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.zipowcy.fora.pl Strona Główna -> Zasady gry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
your_noisy_dream
Inżynier
Inżynier



Dołączył: 09 Lis 2007
Posty: 40
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: 534 Wto 11:49, 21 Kwi 2009    Temat postu: Reguły gry + ranking układów na stole w AKA ;D

Zasady gry w pokera Texas Hold’em.

Gra ta zaczyna się od ustalenia dealera. Następnie zawierane są przymusowe zakłady tj. mała ciemna i duża ciemna, w tej kolejności na lewo od dealera. W każdej podstawowej grze pokerowej gracze w sposób strategiczny stawiają zakłady, korzystając z pewnej liczby dostępnych akcji. Oto te akcje:

1. CZEKANIE — jeśli w danej rundzie licytacji nie został postawiony żaden zakład, gracz może czekać. Czekanie powoduje, że prawo do podjęcia działania przechodzi na następnego gracza w kierunku zgodnym z ruchem wskazówek zegara. Czekanie nie pozbawia udziału w puli, lecz jedynie bieżącego prawa do licytacji. Rundę licytacji uważa się za zakończoną, gdy wszyscy gracze czekają w tej rundzie.
2. ZAGRANIE — jeśli w danej rundzie licytacji nie został postawiony żaden zakład, gracz może zagrać, czyli postawić zakład. Jeśli gracz postawi zakład, gracz siedzący bezpośrednio za nim w kierunku zgodnym z ruchem wskazówek zegara (i każdy następny gracz) może spasować, podbić lub sprawdzić.
3. SPASOWANIE — spasowanie pozbawia całego udziału w puli. Gracz, który spasuje, nie musi ani nie może stawiać żadnych dodatkowych pieniędzy w bieżącej grze.
4. SPRAWDZENIE — jeśli w danej rundzie licytacji został postawiony zakład, gracz może sprawdzić. Sprawdzenie wymaga od gracza postawienia zakładu równego bieżącemu zakładowi postawionemu przez jego przeciwnika lub przeciwników.
5. PODBICIE — jeśli w danej rundzie licytacji postawiony został zakład, gracz może podbić. Podbicie wymaga od gracza postawienia zakładu równego bieżącemu postawionemu zakładowi oraz zakładu dodatkowego. Wszyscy kolejni gracze, aby pozostać w grze, muszą wejść kwotą równą podbiciu lub podbić ponownie („przebić”).

Kolejność zagrań po wejściu blindów jest następująca: następna osoba po dużym blindzie zaczyna licytację. Gracz który wyrówna do największej kwoty w ciemno jako ostatni, kończy licytację i zostaną wyłożony flop. Następna licytację zaczyna gracz, który znajduje się na lewo od dealera.

W każdej rundzie licytacji licytacja jest kontynuowana, dopóki nie podejmie działania osoba znajdująca się bezpośrednio przed graczem, który jako ostatni postawił zakład lub przebił, w kierunku zgodnym z ruchem wskazówek zegara. Gdy ta osoba podejmie działanie, zaczyna się następna runda pokera lub rozdanie zostaje zakończone.

Po sprawdzeniu ostatniego zakładu lub podbicia w ostatniej rundzie licytacji następuje pokazanie kart. To ono decyduje, kto wygrywa pulę, gdyż gracze po kolei pokazują swoje karty. Gra nie musi kończyć się pokazaniem kart. Karty nie są pokazywane, jeśli jakiś gracz postawi zakład lub podbije i żaden inny gracz nie sprawdzi danego zakładu, czyli wszyscy gracze spasują. W takim przypadku gracz, który zagrał lub podbił, wygrywa całą pulę.


Układy pokerowe
W układach pokerowych bierze udział tylko 5 kart, nie uwzględnia się 6 ani 7 karty do układów!!

Rozgrywka jest to pojedyncze rozdanie kart. (przypis)

Poker królewski (ang. Royal Flush): As, król, dama, walet i dziesiątka w jednym kolorze.


Remis możliwy jest tylko wtedy, gdy układ ten znajduje się na stole, wtedy pula dzielona jest pomiędzy graczy biorących udział w tej rozgrywce. W innym wypadku zwycięzca jest tylko jeden!

Poker (ang. Straight Flush): Pięć kolejnych kart w jednym kolorze.


Remis możliwy jest tylko wtedy, gdy układ ten znajduje się na stole, wtedy pula dzielona jest pomiędzy graczy biorących udział w tej rozgrywce. W innym wypadku zwycięzcą jest osoba posiadająca najwyższą kartę na początku sekwensu.

Kareta (ang. Four of a Kind): Cztery karty o jednakowej wartości i jedna karta niepasująca.


W przypadku remisu, wygrywa najwyższa kareta. Jeśli kareta znajduję się na stole to wygrywa osoba posiadająca najwyższą piątą kartę (kicker), jeśli ta karta znajduje się na stole to ogłaszany jest remis i pula dzielona jest miedzy graczy biorących udział w rozgrywce.

Ful (ang. Full House): Trzy karty o jednakowej wartości i dwie karty o innej jednakowej wartości.


W przypadku remisu, pulę wygrywa ręka z wyższymi trzema kartami o jednakowej wartości. W grach z kartami wspólnymi, jeśli gracze mają takie same trzy karty o jednakowej wartości, wygrywają dwie karty o innej jednakowej wartości, jeśli gracze posiadają takie same wartości zarówno trzech jak i dwóch kart, pula dzielna jest między graczy biorących udział w rozgrywce.

Kolor (ang. Flush): Pięć kart w jednym kolorze.


W przypadku remisu, wygrywa gracz z najwyższą kartą w kolorze, w razie potrzeby do rozstrzygnięcia remisu można wykorzystać drugą, trzecią, czwartą lub piątą najwyższą kartę, jeśli owe karty są identyczne pulę dzielimy między graczy biorących udział w rozgrywce.

Strit (ang. Straight): Pięć kolejnych kart.


W przypadku remisu, wygrywa ręka z najwyższą kartą na początku sekwencji, jeśli gracze mają takie same 5 kart w sekwensie pula dzielona jest między graczy biorących udział w rozgrywce.
Uwaga: As może być użyty na początku lub na końcu sekwencji i jest jedyną kartą, która działa w ten sposób.

Trójka (ang. Three of a Kind): Trzy karty o jednakowej wartości i dwie karty niepasujące o innych wartościach.


W przypadku remisu, wygrywa najwyższa trójka. W grach z kartami wspólnymi, jeśli gracze mają tę samą trójkę, wygrywa najwyższa karta nie do pary lub, w razie potrzeby, druga najwyższa karta niepasująca, jeśli obie te karty leżą na stole to ogłaszany jest remis i pula dzielona jest pomiędzy graczy biorących udział w rozgrywce.

Dwie pary (ang. Two Pair): Dwie karty o jednakowej wartości, dwie kolejne karty o innej jednakowej wartości i jedna karta niepasująca.


W przypadku remisu, wygrywa najwyższa para. Jeśli gracze mają tę samą najwyższą parę, wygrywa druga najwyższa para. Jeśli obaj gracze mają identyczne pary, wygrywa najwyższa karta nie do pary, jeżeli najwyższa karta nie do pary leży na stole ogłaszany jest remis i pula dzielona jest miedzy graczy biorących udział w rozgrywce.

Para (ang. One Pair): Dwie karty o jednakowej wartości i trzy karty nie do pary o innych wartościach.


W przypadku remisu, wygrywa najwyższa para. Jeśli gracze mają tę samą parę, wygrywa najwyższa karta nie do pary lub, w razie potrzeby, do rozstrzygnięcia remisu można wykorzystać drugą albo trzecią najwyższą kartę nie do pary, jeśli w przedstawionej kolejności leżą te karty na stole, ogłaszany jest remis i pula dzielna zostaje pomiędzy graczy biorących udział w rozgrywce.

Najwyższa karta (ang. High Card): Dowolna ręka nienależąca do żadnej z powyższych kategorii.


W przypadku remisu, wygrywa najwyższa karta lub, w razie potrzeby, do rozstrzygnięcia remisu można wykorzystać drugą, trzecią, czwartą albo piątą najwyższą kartę. Nie przewiduje się innego rozwiązania ;D

Jeśli ktoś ma jakieś uwagi to proszę je do mnie kierować ;D


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.zipowcy.fora.pl Strona Główna -> Zasady gry Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group

Charcoal Theme by Zarron Media
Regulamin